Resultaatgericht accountmanagement

Doelbewuste markt- en klantbenadering voor commercieel talent 

De bouwmaterialenhandel is constant in beweging. Van commerciële talenten zoals u wordt verwacht dat u inspringt op actuele ontwikkelingen in de markt, maar ook dat u marketing- en verkoopplannen maakt voor de wat langere termijn en met voorstellen komt voor verkoopverbetering. 
In deze opleiding maakt u kennis met de belangrijkste aspecten van commercieel management. U leert basisvakmanschap te combineren met uw talent om op professionele en planmatige wijze marktpotentie om te zetten in omzet en marge.

Inhoud

  • De rol van de commercieel medewerker en zijn toegevoegde waarde
  • Verkoopvaardigheden
  • Relatiebeheer en bestaande klanten
  • Verloren klanten en klachten
  • Nieuwe klanten werven
  • Statistieken: omzet en marge
  • Het concurrentieonderzoek
  • Het eigen verkoopplan
  • Samenwerking met collega's
  • Bijblijven op het vakgebied

Vorm

De opleiding bestaat uit 3 blokken: 
Blok 1: De markt en ik en Bestaande klanten (4 bijeenkomsten)
Blok 2: Verloren klanten (2 bijeenkomsten)
Blok 3: Nieuwe klanten (2 bijeenkomsten)

Elk blok is opgebouwd rond situaties waar een commercieel medewerker binnen- en of buitendienst mee te maken krijgt. Bij elke bijeenkomst hoort een opdracht op de werkplek. De opleiding wordt afgesloten met het opstellen van een verkoopplan voor de eigen vestiging/afdeling.

Resultaat

Na afloop van de opleiding kunt u:

  • de markt beter in de gaten houden en hierop inspelen(o.a. het opvangen van signalen en ontdekken van niches);
  • statistische gegevens van uw klanten interpreteren en uw werkzaamheden daarop afstemmen;
  • nieuwe relaties met klanten aangaan, onderhouden en uitbouwen;
  • lastige verkoopgesprekken voeren;
  • rekening houden met juridische aspecten;
  • omgaan met targets;
  • bewuster omgaan met uw eigen persoonlijkheid en stijl in relatie tot de klant;
  • uzelf aansturen en planmatig omgaan met tijd en budget.

Praktische informatie

startdatum

17 maart 2016.
Data: 17 en 31 maart, 14 en 28 april, 12 en 26 mei, 9 en 23 juni. Eindpresentaties: nader te bepalen

Locatie

Almere

Duur 

8 dagen van 13.00 - 20.00 uur. In de laatste bijeenkomst presenteert en verdedigt u in bijzijn van uw werkgever (en eventueel uw collega’s) het verkoopplan dat u tijdens de opleiding hebt samengesteld.

Groepsgrootte

maximaal 12 deelnemers

Kosten

Cursusprijs voor alle blokken € 3.894,-.
De opleiding bestaat uit 3 blokken en wordt als zodanig gefactureerd.
Blok 1: € 1.947,- (4 bijeenkomsten)
Blok 2: € 973,50 (2 bijeenkomsten)
Blok 3: € 973,50 (2 bijeenkomsten)

Inschrijven

Inschrijven? Klik hier 

Meer informatie

Telefoon: 010 - 285 55 54
Fax: 010 - 285 55 50
E-mail: hibinopleidingen@hmcollege.nl
Website: http://www.hibinopleidingen.nl